Nadnaravni Kur’an, 1. dio: Moj put u islam

Sa imenom Allaha, Svemilosnog, Milostivog!

Džemalud-Din Zerebozo, jedna od vodećih muslimanskih ličnosti u Americi nam opisuje kako je ga je Kur’an sa svojim mu’džizama poveo islamu…

Uvod

Na samom početku bih želio da kažem da, nakon što sam već musliman, nakon ovoliko godina, kada bi mi neko dao da pišem na temu “Nadnaravni Kur’an”, kako je sada vidim, da bih naglasio i diskutovao aspekte koji su mi tada, kada sam izučavao islam i kao nemusliman, bili potpuni nepoznati. Izučavam Kur’an već trideset godina i nikad ne prestaje da me fascinira. U stvari, kroz istoriju se dešavalo isto i sa islamskim učenjacima: neprestano su nalazili nove fascinantne aspekte Kur’ana. Kroz stoljeća, kako su govorili o Kur’anu, kasniji učenjaci primjećuju nadnaravnosti u stvarima koje su raniji učenjaci spomenuli dok su nailazili na neke druge aspekte, a nisu ih smatrali značajnim. Tako smo, na primjer, u prošlom stoljeću, imali Aišu bint Eš-Šati, Sejjida Kutba i Mustafu Sadika Er-Rafi’ija koji su svi dodavali na teoriju nadnaravnosti Kur’ana.[1] U skorije vrijeme, mnogi su naglašavali “naučnu mu’džizu Kur’ana,” temu kojoj ćemo se vratiti pred kraj.

Međutim, ovdje ću vam ispričati “moju priču”, moj put u islam preko Kur’ana. Stoga ću više naglasiti one što je tada od Kur’ana najviše ostavilo utiska na mene, dok ću manje vremena posvetiti stvarima koje sam kasnije izučavao u detalje.

Ukratko o poslaniku Muhammedu, sallallahu ‘alejhi ve selleme, i Kur’anu

Siguran sam da su mnogi od vas čuli za poslanika Muhammed, neka je na njega Božji mir i blagoslov, kao i za Kur’an, no, radi nekih stvari koje mislim kasnije objasniti, mislim da bi jedan kratak uvod bio na mjestu.

Muhammed, sallallahu ‘alejhi ve selleme, je rođen oo 570. godine nakon rođenja Isusa Hrista. Bio je rođen u Mekki, na Arapskom poluostrvu. Stanovništvo Mekke je bilo posvećeno obožavanju kipova. Ova regija u to doba nije bila poznata po naprednoj civilizaciji niti po nauci. U stvari, i sam poslanik Muhammed, sallallahu ‘alejhi ve selleme, nije znao da piše. Kada mu je bilo 40 godina, primio je prvu objavu. Iako je prije toga bio poznat kao “Povjerljivi,” većina Arapa ga je u laž utjerivala i ubrzo nakon toga su počeli da proganjaju one koji su mu povjerovali.

Nakon trinaest godina propovjedanja u Mekki, Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve selleme, je napustio ovaj grad i otišao u Medinu, gdje je već imao sljedbenika. Učinilo su ga vođom grada. No, nevjernici od Mekkelija se nisu odmarali i pokušali su da vojno slome novu vjeru.* Međutim, u početku samo mala grupa muslimana, sada je porasla, i bila je u mogućnosti da se odupre napadima nevjernika. Nakon deset godina, sam Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve selleme, je poveo vojsku natrag u Mekku, i oslobodio je** bez krvoprolića. Islam je pobjedio na Arapskom poluostrvu i počeo se širiti svijetom. Muhammed, sallallahu ‘alejhi ve selleme, je umro 632. godine.

Što se Kur’ana tiče, on je objavljivan u periodu od 23 godine preko nađela Gabrijela***. Nakon što bi dobio objavu, prenio bi je svojim sljedbenicima. Stoga, Kur’an se veoma razlikuje od Biblije. Ljudi uošte nisu doprinosili Kur’anu: u potpunosti je i samo objava od Boga. Drugim riječima: u Kur’anu nećete naći nijedne priče o Poslaniku, sallallahu ‘alejhi ve selleme, a koju su pisali njegovi drugovi. Šta više, nećete naći ni riječi Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve selleme, koje nisu dio objave Kur’ana, da su pomješane sa Kur’anom. Riječi Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve selleme, su se čuvale odvojeno od Kur’ana.

Na kraju Kur’an je samo na arapskom. I najbolji prevod nije Kur’an. Kada izgubite nešto u svome originalnom obliku i kada se oslonite na prevod, onda se original izgubi.

Priča mojeg prelaska na islam i umalo mog krštenja

Priča mog prelaska nije baš najprivlačnija. No, jedan apekt nje je zanimljiv: efekat kojeg je Kur’an ostavio na mene.

Moja porodica se preselila iz kalifornije u Španiju. Po imenu, bili smo katolici. Imao sam malo dodira sa vjerom sve dok me jedan školski drug nije pozvao u njihovu crkvu. Počeo sam da dolazim tamo i to je prvi put kada sam uzeo da čitam Bibliju. Sve sam uzimao za ozbiljno. Zatim je došlo vrijeme da se krstim. Nisam imao porblema sa tim, osim što sam odlučio da bacim pogled i na ostale vjere, s obzirom da je ova bila prva sa kojom sam se sreo. Nisam mislio da će to uticati na moju odluku, no, u stvarnosti, to što se umalo nisam krstio me je povelo ka tome da postanem musliman.

Počeo sam da izučavam sve religije koje sam mogao naći. Ovo me je, očigledno, uputilo na Kur’an.

*Vjerovatno Jamaal Zarabozo misli da je za njih bila nova, jer istorijski islam nije nova vjera: to je vjera svih poslanika i vjerovjesnika prije Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem.

** Muslimani imaju običaj reći da je Mekka oslobođena, jer osvajanje obično biva krvoprolićem, brojnim žrtvama i slično, što nije bio slučaj. Sem toga, Mekka je oslobođena nevjerstva, što je svakako najljepše što se jednom gradu može desiti.

***Melek Džibril, alejhis-selam

[1] Što se diskusije o ovim dodacima na koncept ‘idžaza Kur’ana tiče, pogledajte: Muhammed Rafi’i Junus, “Savremen pristup studiji ‘idžazul-Kur’an” (doktorska disertacija, Uviverzitet Mičigen, 1994), str. 78-91 i 118-125.

Napomena: Bilješke označene zvjezdicama su moje napomene, a napomene označene brojevima u uglastim zagradama su od Džemalud-Dina Zereboza.

Tekst je preuzet sa IslamReligion. Sva prava zadržava IslamReligion.com

http://www.islamreligion.com/articles/528/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: